Naam:
Foto’s:
1610
Video’s:

Over mij

Toen ik klein was kwam ik al op veel plekken doordat mijn ouders van mooie wandelvakanties hielden in het buitenland. Waarschijnlijk heeft dit me op jonge leeftijd al lekker gemaakt!

Met een geschiedenis in de 'bakkerij-wereld' ben ik uiteindelijk toch van die kinderdroom (bakker worden) afgestapt om een opleiding tot buitensportinstructeur te gaan volgen. De buitensport heeft me alleen maar meer geholpen om over de grens te geraken.

's Winters ben ik actief als skileraar in Oostenrijk en 's zomers actief met het begeleiden van diverse buitensportactiviteiten in oa Belgische Ardennen/Franse Alpen/Noorwegen. Daarbuiten jaren lang als groenteboer gewerkt om de overige seizoenen te vullen ;)

Ik ben een sociaal dier wat graag onder de mensen is en dingen deelt. Ik hou enorm veel van sarcasme en leedvermaak. Ook laat ik mensen regelmatig genieten van mijn.... ik ga dit zo bescheiden mogelijk proberen te brengen.... 'aangeboren talent'. Mensen laten lachen met mijn uitermate goede gevoel voor humor is iets waar ik me graag mee bezig houd ^^

Over mijn reis

Een wereldreis is al kei lang een droom van me. Nu komt ie dan eindelijk uit!

Ik start mijn reis na een vlucht via Riga (Letland) in St. Petersburg (Rusland). Daar stap ik met een groep op de Trans Seberian/Mongolian Express. Die treinreis laat me het mooie van Rusland, Mongolië en China zien. Activiteiten als: sledetocht met huski's over een bevroren meer en sneeuwvlaktes, Mongoolse kookworkshop, Mongoolse icegames, uitstapjes naar nationale natuurparken, etc. zitten erbij inbegrepen.

De reis eindigt in Beijing (China). Hier blijf ik nog een week langer om verschillende delen van de Chinese Muur, Forbidden City, Plein van de Hemelse Vrede, Tempels, hordes van 'klei-legers', etc.

Vervolgens vlieg ik verder via Manilla (Filipijnen) naar Bali (Indonesië). Vanaf daar staat er niks meer vast. Het plan is om dan in ca. 6 maanden mijn weg omhoog te werken door centraal Azië. Hierbij wil ik de volgende landen doorkruisen: Indonesië/Maleisië/Thailand/Cambodja/Laos/Vietnam/Myanmar/India/Sri Lanka/Nepal

De reden waarom ik vanaf Bali niks meer vast heb staan is omdat ik vrij wil zijn om te gaan en staan waar ik wil. Als een land bevalt wil ik er langer kunnen blijven en niet gebonden zijn aan een vliegticket. Andersom uiteraard hetzelfde, als een land niet bevalt wil ik er ook direct weg kunnen.

Na mijn tijd in Azië zal ik naar Australië of Nieuw Zeeland vliegen om daar een paar maanden te gaan werken om vervolgens daar weer verder te reizen. Of ik nu in het ene of het andere land ga werken zal duidelijk worden tijdens het reizen.

Zoals ik al zei, wil ik me gaan laten verassen door al het mooie waar ik langs zal komen en hoop ik op ideeën te komen voor het vervolg van de reis.

Enorm veel genieten zal in ieder geval ver bovenaan staan!!

Bezochte landen

Ik heb 25 landen (10%) bezocht:

Australië, België, Cambodja, China, Duitsland, Filipijnen, Frankrijk, Indonesië, Italië, Laos, Letland, Maleisië, Mongolië, Myanmar, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Rusland, Singapore, Slovenië, Thailand, Tsjechië, Vietnam.