Veelzijdig Maleisië - KUALA LUMPUR

31 december 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

31-12

Treinritje naar de Batu Caves genomen om daar de hele grote oude tempel te bekijken. Hele lange trap omhoog de rotsen in waar je in een gigantische grot uitkomt. Erg mooi. Daarna een tour geboekt die ons door de Dark Cave nam, een gedeelte waar je zelfstandig niet doorheen mag. Helm op, lampje mee en de gids volgen. Geweldige informatie gekregen over de geschiedenis, stalagmieten/stalactieten, vleermuizen en andere dieren die er leven. Waaronder de zeldzaamste spin ter wereld (Trapdoor Spider) die ontdekt is en ook alleen maar in die grot voor komt. Ook bepaalde licht slakken en een zeldzame duizendpoot die alleen daar voor komt. Prachtige grot met een leuke tour.

In de avond en nacht oud en nieuw gevierd op de rooftopbar met zowat iedereen die in de mansion verbleef. Erg leuk! En stukken beter dan mijn kerst, haha.

1-1

Lekker lang uitgeslapen aangezien we er erg laat (of juist erg vroeg) in lagen :) Gegeten in China town en de rest van de dag gebruikt om te plannen.

2-1

Gewisseld van hostel omdat het weer een stuk goedkoper kon, maar nog steeds lekker dicht bij het centrum. Vanuit daar te voet naar de KL tower en de beroemde Petronas Twin Towers gelopen. Tussen de torens kun je omhoog naar de beroemde skybridge maar dat vond ik te duur, helemaal omdat je vanaf daar de view over het centrum had en niet eens over de torens zelf. Omdat het mij juist ging om de torens ben ik naar een dichtbijgelegen luxe hotel gelopen om te vragen of ik daar wat foto’s kon maken vanaf hun rooftopbar, wat geen probleem was. Hierna via Bukit Bintang (een gedeelte van de stad vol met winkelcentrums, verdiepingen vol met eetgelegenheden en andere leuke dingen) terug gelopen naar het hostel.

3-1

Vandaag naar Perdana Botanical Garden gelopen, een groot park met een herten gedeelte, een Orchideeën park, een vlinder park en een vogel park. Omdat het vogelpark werelds grootste vrije vlucht en inloop volière is, vond ik het de prijs van het ticket zeker waard. Lekker lang in rondgelopen. Aan het eind ook nog het nationaal monument bezocht.

1. Johan vdP:
    16 maart 2016
    Koen,

Je verteld niet veel over het oudejaarsfeest. Was het niet zo spectaculair?
  2. Kees en marian:
    19 maart 2016
    Geniet van jouw reis!!! Dat doen wij ook met jouw verhalen.
    gr. Kees en Marian